Copywriting co to? Narzędzia i treści na blog i stronę firmową
Przygotowanie artykułów na stronę lub bloga nie jest łatwe! Copywriting sztuka pisania tekstów użytkowych, których celem jest pozyskanie uwagi czytelników. Czytasz właśnie blog i jeden z tekstów o marketingu dlatego nie wyobrażam sobie pominięcia tematu copywritingu. Z copywirtingiem masz styczność całkowicie wszędzie. Zaczynając od gazety, reklamy, ulotki, aż po strony internetowe, sklepy i firmowe blogi pełne tekstów. Wiele lat nie zwracałem uwagi na seo i copywriting. Skupiałem się tylko na wyglądzie strony, a treść traktowałem zupełnie pobocznie. Jakiś czas temu zainteresowałem się pozycjonowaniem seo. Wtedy zrozumiałem, że copywriting jest kluczowym element dobrej strony internetowej i jej seo.
Copywriting – po co i na co?
Po co mi usługa copywritera? Pisanie tekstów idzie mi nieźle! To wszystko prawda ale pisanie pod seo i pozycjonowanie to inna para kaloszy! Odradzam korzystanie z usług osób, które nie mają pojęcia o copywritingu i seo. Popełniłem ten błąd na początku mojej przygody z pisanem. Skorzystałem z ogłoszenia, zapłaciłem i dostałem bzdury, których nie mogłem do niczego wykorzystać! Teksty użytkowe tworzone na potrzeby strony internetowej mają dwa podstawowe zadania:
- Zainteresowanie klientów oraz przyciągnięcie nowych osób za pomocą marketingu treści
- Wspomaganie pozycjonowania organicznego – zwiększanie darmowego ruchu na stronie
Lepiej zainwestować w google ads? Pamiętaj jednak, że również w google ads musisz dobrać odpowiednie frazy dla artykułów i kampanii. Własnie te frazy powinny być umieszczone w treści tekstów, które zostaną opublikowane na twojej stronie.
Copywriting – tylko na bloga?
Zachęcam do tworzenia blogów, tekstów i zakładek. Więcej pracy, wartościowej treści na twoim blogu, stronie, sklepie to lepsze seo strony. Przełoży się to na niższe koszty pracy dla twojej firmy oraz zwiększony ruch organiczny. Copywriting odpowie na pytania zadawane przez twoich klientów i dotrze do tych osób. Twoje treści mają odpowiadać na pytania klientów w wyszukiwarce! Wiem, że pisanie to twoja pasja ale niekoniecznie większość tekstów jest interesująca dla potencjalnych klientów. Podczas tworzenia kolejnych artykułów i tekstów musisz sięgnąć do odpowiednich narzędzi.
Copywriting teksty – kto się tym zajmuje?
Wspominałem ci, że współpracowałem z kimś, kto nie miał pojęcia o copywritingu. Nie dało się czytać tekstów, które copywirter dla mnie przygotował. Pisanie tekstów użytkowych, pod seo to ciężkie wyzwanie. Musisz połączyć zdolności analityczne i stylistyczne. Artykuł, który publikujesz nie może wyglądać jak potworek! Pamiętam czasy kiedy co drugie słowo w tekście o sklepie internetowym zawierało słowo sklep internetowy. Całe szczęście google zmieniło algorytm seo i promuje treści, które są wartościowe i merytoryczne. Dzięki temu mamy możliwość tworzenia tekstów poprawnych stylistycznie i pod seo. Pewnie myślisz, że copywriter to na 100% dziennikarz lub absolwent polonistyki. Rozczaruje Cię! Tekstów i artykułów na stronach internetowych nie piszą tylko absolwenci wyższy szkół ( czasami szkoda ). Na stronach firmowych pojawiają się treści tworzone przez pracowników działu marketingu. Wszystko dlatego, że mają do dyspozycji odpowiednie narzędzia! Przygotowanie tekstów mając wiedzę na temat swojej pracy i firmy, to gotowy przepis na sukces. W internecie znajdziesz wiele ofert copywiterów! Pamiętaj aby nie popełnić mojego błędu i nie wyrzucić pieniędzy w błoto.
Copywriting – cena za wykonanie pracy
Standardowo można uznać, że copywriter zarabia za ilość napisanych znaków. Znalazłem stawki za wykonanie tej pracy:
- 20-50 zł za1000 znaków
- treści ekspercie, które wymagają zgłębienia wiedzy i więcej pracy mogą kosztować nawet do 100 zł za 1000 znaków.
Przy produkcji obszerniejszych tekstów cena pracy copywritera jest ustalana indywidualnie. To, co musisz wiedzieć o artykułach to fakt, że muszą być one merytoryczne. Dzięki publikacji wartościowych artykułów wypozycjonujesz się pod seo i dotrzesz do nowych osób.
Ok! Wiemy czym jest copywiritng, wiemy kim jest copywriter i ile chce za kilka godzin swojej pracy. Teraz czas przejść do meritum, porozmawiać o marketingu i wreszcie zaprezentować ci trochę narzędzi, które wykrozystasz!
Copywriting – narzędzia przydatne w pracy
Oto lista kliku najważniejszych narzędzie seo, które usprawnią proces pracy nad pisaniem tekstów!
- Całkowita klasyka gatunku! Ten, kto w pracy nie korzystał, ten nic nie wie o pisaniu tekstów. Answer the public to bardzo proste narzędzie! Po wpisaniu danej frazy kluczowej zobaczysz jakie zapytania użytkownicy kierują do wyszukiwarki. Na te tematy powinieneś kreować treści aby wzmocnić seo!
2. Semrush: konkretny kombajn do wykonywania audytów stron internetowych i tekstów. Dzięki rozwiniętym narzędziom portalu semrush możesz również wyszukiwać słowa kluczowe. Znalezione inspiracje pomogą ci w pracy. Pamiętaj, że chodzi o pisanie tekstów, które odpowiedzą na pytania użytkowników.
3. Brand 24 – świetny program do monitoringu sieci. Dzięki temu zobaczysz co na temat Twojej firmy lub marki mówią na forach i w komentarzach. Program pokazuje większość wzmianek na temat podanych słów kluczowych.