Jak zrobić stronę internetową, która sprzedaje?

Przygotowanie strony przez nieprofesjonalnych wykonawców jest stratą pieniędzy i czasu. Zapraszamy do współpracy wszystkich, którym zależy na wizerunku firmy oraz wzroście sprzedaży.

Email marketing – co to jest ? – blog

Co znajdziesz w tym poście?

Ten post przeczytasz w minut: 4

Email marketing to nic innego, jak utrzymywanie stałych relacji i informowanie odbiorców o nowych ofertach lub wydarzeniach. Cały sęk tkwi w tym, że email marketing musimy robić dobrze. Wielu początkujących przedsiębiorców zamienia się w spamerów, a spam nie ma nic wspólnego z marketingiem. Musisz zrozumieć, że podający ci adres użytkownik liczy na wartościowe treści, które będzie mógł od Ciebie otrzymać. Średnio interesuje go zbiór bezsensownych informacji od osoby, której zależy tylko na wysłaniu mailingu. Mówiąc o udostępnianiu adresu mailowego powinniśmy wspomnieć o zgodzie, którą użytkownik musi wyrazić przed zapisaniem się do twojego newslettera-a. Jeżeli tego nie zrobił to wysyłasz do niego niezamówione informacje handlowe, a na to jest paragraf! 

Email marketing – co zrobić aby był skuteczny?

Zanim odpowiem na to pytanie zastanów się nad jednym! Lubisz ulotki za wycieraczką samochodu, w skrzynce pocztowej, za klamką i pod drzwiami? Ja też nie lubię i myślę, że wiele osób nie lubi. Dostając taką „reklamę” nie czytam jej, gniotę i wyrzucam do kosza na śmieci – ty też? To teraz pomyśl ile pieniędzy i energii zmarnował przedsiębiorca, który wybrał tak nieskuteczną formę reklamy? Tego typu nieprzemyślana kampania ma jeszcze kilka minusów:

  1. Marnujesz czas i pieniądze na taki marketing
  2. Zniechęcasz swoich klientów do twojej marki
  3. Nie jesteś w stanie zmierzyć efektywności tej reklamy

Identyczna sytuacja jest w przypadku email marketingu. Jako odbiorcy nie chcemy otrzymywać informacji, które nas nie interesują! Postępując w ten sposób możesz mieć pewność, że twoja reklama zniknie wśród niechcianych ofert od innych firm. 

Za skuteczność email marketingu będzie odpowiedzialny etap zapisu. Zastanów się teraz dlaczego twój odbiorca ma się w ogóle decydować na zapis do newslettera? Pamiętaj, że w efekcie zapisu pozwala ci na wysyłanie maili na swoja prywatną pocztę, chcesz go rozczarować? 

Email marketing – skutecznie do celu

Podchodzę bardzo proaktywnie do pozyskiwania klientów i generalnie staram się nie odkładać rzeczy na później. Nie zmienia to jednak faktu, że warto mieć plan. Najgorsze co możesz zrobić to zaprosić swoich odbiorców do uczestniczenia w newsletterze i nie wysyłać im przez dłuższy czas zamówionych informacji. W takiej sytuacji klient po prostu o tobie zapomni. Za kilka dni nie będzie już pamiętał u kogo i po co się zapisywał. W efekcie twoje wiadomości trafią do kosza bez efektów dla firmy. To co musisz stworzyć to plan, harmonogram twojego email marketingu. Zanim zaczniesz w ogóle myśleć o reklamowaniu swojego newslettera i zapraszaniu do niego kolejnych odbiorców musisz zaplanować treści! Moim zdaniem nie ma lepszej metody utrzymania kontaktu z odbiorcami, niż realizowanie złożonych obietnic. Tego typu działaniami zmotywujesz swoich odbiorców do częstszego zaglądania na twoja stronę. 

Email marketing – newsletter

Zapisz się do newsletter-a mówili! Będzie fajnie – mówili! A co to jest ten newsletter? 

W największym uproszczeniu newsletter do biuletyn informacyjny rozsyłany do odbiorców drogą elektroniczną. Myślę, że do tej definicji nic więcej nie trzeba dodawać. Przekładając to z polskiego na nasze newsletter to zbiór cennych informacji, które przesyłasz do swoich odbiorców. To co musisz zapamiętać to fakt, że newsletter musi mieć cel! A celem każdego newsletter-a jest poinformowanie, skierowanie użytkownika na stronę i nakłonienie do konkretnego działania, np. zakupu.  

Email marketing – narzędzia

Dla osoby zajmującej się marketingiem również od strony technicznej jest to najprzyjemniejsza kwestia. Email marketing wspiera wiele różnych narzędzi, które ułatwiają docieranie do klientów. To, co cieszy to fakt, że wiele z tych narzędzi na początkowym etapie jest darmowych. 

  1. Freshmail ( https://freshmail.pl ) – korzystałem z usług platformy przez ostatnie kilka lat i nie ma na co narzekać. Dzięki platformie freshmail uzyskujecie możliwość docierania do swoich klientów za pomocą kilku kliknięć. Freshmail umożliwia wysyłanie kompletnych kampanii email marketingowych, jak i tworzenie landing page, uruchamianie autoresponderów oraz wiele innych funkcji potrzebnych zaawansowanym użytkownikom. Jedyny minus to brak darmowej opcji. Najtańszy pakiet zaczyna się od około 100zł miesięcznie ale umożliwia wysyłkę aż do 2,500 użytkowników
  2. Getresponse – kompletna platforma, kombajn do prowadzenia działać marketingu internetowego. W tym przypadku nie mówimy tylko o zapisywaniu się do newslettera i otrzymywaniu emaili. Getresponse umożliwia prowadzenie webinarów, kampanii google ads, facebook ads i wiele innych. Plusem jest możliwość korzystania z podstawowych funkcjonalności za darmo, przy założeniu, że nie masz więcej niż 500 członków swojej listy mailngowej.
  3. Mailchimp – wciąż bez wsparcia języka polskiego ale za to z możliwością wysyłania 10.000 maili miesięcznie lub 2.000 maili dziennie. Na platformie znajdziecie również możliwość postawienia strony za pomocą prostego kreatora, narzędzia do tworzenia formularzy zapisu i stron londowania. 

Moim zdaniem są to 3 najważniejsze narzędzie, z których warto skorzystać. Jeżeli poświęcisz czas i poszukasz troche w sieci to pewnie znajdziesz wiele innych ale wymienione powyżej są zdecydowanie najpopularniejsze. 

Email marketing – jak połączyć stronę?

Czy Email marketing to kilka miesięcy ciężkiej pracy? Nic bardziej mylnego! Każda z wymienionych platform posiada możliwości integracyjne z wieloma systemami zarządzania treścią. Mówimy również o platformie wordpress, którą omawiałem już w innym wpisie. Jeżeli jesteś na tyle bystry aby samodzielnie wykonać stronę internetową, to nie będziesz miał problemu z integracją. Mówiąc w skrócie musisz zainstalować na swojej stronie wtyczkę i wygenerować formularz zapisu dla swoich użytkowników. Pozostałe działania prowadzisz już na platformie, na którą wpadają zapisane adresy email. Narzędzia, które omówiłem powyżej pozwolą Ci na przygotowanie odpowiedniej szaty graficznej oraz umieszczenie treści, którą zaskoczysz swoich klientów. 

Email marketing – zastosowanie

Na koniec zostawiam ci informację o zastosowaniu email marketingu. W praktyce zawsze chodzi o zdobycie klienta, jego uwagę i nakłonienie do zakupu. Email marketing nie jest tutaj wyobcowany. Zapraszając klienta zależy Ci na tym aby regularnie utrzymywać z nim kontakt, informować o promocjach i w ten sposób przesuwać go w dół lejka sprzedażowego. Nie ma tutaj większej filozofii dla twojej firmy. Znam wielu przedsiębiorców, którzy prowadzą sklepy internetowe. Naturalnie podczas składania zamówienia w sklepie zostawiasz swój adres email. Nie ma w tym nic dziwnego, chcesz otrzymać informację o zamówieniu. Podczas tej procedury wyrażasz często zgodę na otrzymywanie innych informacji handlowych. Moje pytanie brzmi dlaczego wielu przedsiębiorców tego nie wykorzystuje? Wiesz doskonale, że najlepszy klient to ten, który już u ciebie kupił! Zna twoją markę, zna proces zakupowy, wie czego może się spodziewać. Po dokonaniu zakupu przesunął się znacząco w lejku sprzedażowym więc twoim zadaniem jest tylko podgrzewać atmosferę. Dlaczego takiego klienta nie poinformować o promocji, przyznać kupon rabatowy, wysłać życzenia na święta? Wykorzystywać email marketing możesz na 100 różnych sposobów. W tym momencie pozostawiam cię z twoją kreatywnością ale pamiętaj najpierw etyka, później biznes. 

Szukasz wykonawcy swojej strony internetowej?
Masz pytanie, potrzebujesz pomocy?
×

 

Cześć!

Kliknij kontakt poniżej i rozpocznij rozmowę

× Szybki kontakt